Godt oppmøte på fjellgruppens første tur

Publisert av Per-Arild Rasmussen den 14.04.21.

Vi startet turen nede ved Stemmemyren idrettsplass og gikk en bratt stigning opp til Garpetjern før vi passerte demningen som raste ut for noen år siden. Stigningen var litt hard begynnelse for enkelte, men alle kom seg opp når vi tok tiden til hjelp.

Ruten gikk så videre til opp til Ravneberghytten hvor vi tok en liten pust i bakken før vi fortsatte opp til Sandvikshytten.

Vel oppe på sandvikshytten tok vi et gruppefoto som er hovedbilde og her sees fra venstre : Morten Molvik  Claus Nydegger Thor Vidar Nilsen

Per-Arild Rasmussen  Vera Rasmussen  Arild Rønning  Adrian Christiansen  Trond Furre og Svein Birkeland. Fotograf og turleder Rune Greve.

Vi fortsatte opp til toppen som er på ca 400 meters høyde før vi hadde et stopp ved Ankerhytten. Denne hytten har fått navnet sitt etter ankerbiten som ble slengt opp der da skipet voorbode som var lastet med sprengstoff eksploderte 20 april 1944. Mer om det kan du lese her:  Eksplosjonen 20 april 1944

Nedturen gikk greit da vi fulgte en rute som er lettere å gå ned og etter ca 2,5 timer var vi tilbake til utgangspunktet etter å ha gått 6 kilometer

Vil du vite mer om dette fjellet kan du lese mer her:  Sandviksfjellet

Alle hadde hatt en fin tur og vi gleder oss til neste tirsdag da neste tur går av stabelen. Nærmere info om det kommer.